Soorten van gewichtsverlies oplichting

Gewichtsverlies oplichting kan variëren van het hoogst illegaal (en zelfs gevaarlijk) om het mild onethisch. Kopko zegt: “Er zijn gradaties van fraude en misleiding van de consument. Sommige zijn oplichting waar de persoon niets ontvangt helemaal wanneer ze sturen hun geld. Een andere vorm van oplichting is wanneer de klant stuurt in geld, en ze krijgen een product dat geen voordeel heeft, zoals een suiker pil.”

Andere gewichtsverlies oplichting gebruik twijfelachtige praktijken, zoals het maken van claims voor een ingrediënt, maar zonder wetenschappelijke studies om een ​​back-up. Kopko voegt daaraan toe: “In nog andere oplichting, het product heeft een zeer lage niveaus van actieve ingrediënten, zodat de persoon niet het gewenste resultaat te krijgen.”

Sommige producten verkopen omdat hun namen zijn vergelijkbaar met echte producten, zelfs al zijn ze niet dezelfde ingrediënten of kwaliteit bevatten. Dr. Bruner waarschuwt dat deze knockoffs zijn fraude: “De persoon denkt, 'Oh, ik kan dit een stuk goedkoper krijgen hier ...', maar wees voorzichtig, en check it out eerst grondig”

Kopko heeft alle soorten van gewichtsverlies oplichting gezien tijdens haar jaren met het Better Business Bureau. Ze herinnert zich, “Jaren geleden, in onze regio, was er een bedrijf dat verkocht 'gewichtsverlies bril'; één lens was blauw, de andere bruin. Vermoedelijk, de twee kleuren verwarde de hersenen en de betrokkene niet honger te krijgen.”Ze voegt eraan toe,“Een andere fraude werd gewichtsverlies “badpoeder' dat een persoon giet in het bad, dat gewichtsverlies beloofd.”

Vandaag, populaire scams zijn pillen, poeders, patches en kruidenthee die zogenaamd te bevorderen gewichtsverlies.

Een recente scam was een poeder een paar uur genomen voor het slapen gaan. Kopko stelt: “Het beloofde dat het vet zou‘wegsmelten’terwijl u sliep. Het enige voordeel was dat de persoon die gaven hun snack voor bedtijd wanneer ze het innam; er was niets in het poeder om te helpen. En de persoon die het poeder gekocht werd vervolgens overspoeld met andere producten van het bedrijf dat zou 'maken het product beter werken.' Het was allemaal een enorme fraude.”

Dr. Bruner heeft ook gezien een verscheidenheid aan gewichtsverlies oplichting door de jaren heen. Ze zegt: “Ik heb gezien dat mensen het dragen van inserts in hun schoenen; de fabrikanten beweren dat ze op drukpunten om de honger te verlichten (het werkt niet). '“Chocolate patch' ontworpen om te hunkeren naar chocolade, of het dragen van speciale kleding aan vlek gebieden te verminderen verminderen” Een ander oplichting is een Ze merkt op dat in Europa, een andere populaire gewichtsverlies rage wordt aandacht krijgt: "In Europa, nu mesotherapie, inspuiten een geneesmiddel in de spier, is een zeer populaire fraude.”

FTC sokesperson Shirley Rooker merkt op dat de FTC onlangs gestopt met een andere populaire gewichtsverlies scam-en het bedrijf werd gedwongen om terug te betalen miljoenen aan de consument door haar frauduleuze advertenties genomen. Ze merkt op: “De Enforma System voerde aan dat zijn producten te verhogen vermogen van het lichaam om vet te verbranden en zou helpen het lichaam meer calorieën verbrandt terwijl slechts staan ​​of zitten niksen, zelfs tijdens het slapen. En de tv-advertenties aangegeven dat consumenten kunnen genieten van gebakken kip, pizza, en andere calorierijke, vetrijke producten en toch afvallen. De FTC klacht gebracht dat er geen bewijs is dat Fat Trapper en Bewegen in a Bottle echt gewerkt.”1

Waarom zijn ze niet gestopt?

Met de enorme aantallen van gewichtsverlies fraude die er zijn (het alleen duurt het openen van een tijdschrift of surfen op het internet om wat te zien), de vraag waarom ze mag blijven verhoogd.

Kopko zegt: “Ik krijg veel telefoontjes van mensen die vragen: 'Waarom is niet iets gedaan?' over een oplichterij. In principe is het antwoord: tot we klachten ontvangen, kan een fraude niet worden onderzocht “Ze voegt eraan toe dat vele malen, mensen die zijn opgelicht geen rapporten indienen.. “Ze willen niet dat de moeite, of ze weten niet waar ze terecht kunnen. De klachten die we krijgen zijn waarschijnlijk slechts een fractie van het probleem dat is er uit.”

Ze waarschuwt dat niet wordt stilgelegd is geen garantie voor betrouwbaarheid. “Alleen maar omdat een bedrijf is die er zijn, de verkoop van producten van het gewichtsverlies betekent niet dat ze zijn legitiem; het kan zomaar zijn dat ze nog niet gevangen. Dit is waarom het zo belangrijk om een ​​bewuste consument. “

Zodra een klacht wordt ingediend, zal de rechtshandhaving stap in en start onderzoek naar gewichtsverlies fraude. Ze vervolgen vaak illegale bedrijven, en hen te dwingen om schade vergoeden aan hun slachtoffers. Maar Kopko aandelen dat niet elke twijfelachtige gewichtsverlies product kan worden behandeld op deze manier: “Sommige oplichting misschien niet illegaal-alleen onethisch zijn. Zij verkopen hun producten op een manier die voordelen inhoudt, in plaats van ze op te leggen ronduit, en rok de juridische grenzen van valse reclame.”

In sommige gevallen, het stoppen van een fraude kost tijd als gevolg van de beslissing over wie bevoegd is, en de tijd die nodig is om de gegevens te verzamelen om te beginnen met de vervolging van een bedrijf. Bijvoorbeeld, de FDA Moica Revelle stelt dat zij bevoegd zijn slechts over oplichting waarin een product is bewezen onveilig te zijn. “We bewaken de kwaliteit en veiligheid van de producten van het gewichtsverlies; maar wij niet bevoegd zijn als er geen bewijs van kwaad gedaan.”

In veel gevallen van valse reclame, de FTC stappen in, en maakt gebruik van informatie die door andere instanties om hun zaak tegen een bedrijf te maken. Kopko stelt dat het Better Business Bureau, maar hiertoe niet bevoegd zelf, hun taak gemakkelijker. “We zorgen ervoor dat informatie over bedrijven in het dossier, met inbegrip van klachten tegen hen, en deel deze met de rechtshandhaving en overheidsinstellingen.”